Leveransvillkor

Leveransvillkor

När du handlar i vår webshop ingår alltid moms i det angivna priset. För webshopsköp för frakt inom Sverige ligger det en kostnad på 200kr inklusive moms. Överstiger summan 2 000kr levererar vi varan/varorna kostnadsfritt. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Reklamation
Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar för att beaktas. Är varan skadad vid ankomst skall anmälan omedelbart göras till post eller speditör. Övriga reklamationer såsom fabrikationsfel skall anmälas inom 10 dagar från det att ni erhållit varan.

Returer
Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett och förpackad i originalförpackningen med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Frakter i samband med retur står kunden för. Returer får inte skickas mot efterkrav. Utbytesleveranser debiteras och kreditnota utfärdas för returnerade varor. På sådan kreditnota göres avdrag med 20% dock lägst 100 kr. Gäller även postförskottförsändelser som ej lösts ut.

Service- och reparationsärenden
Vid behov av service eller reparation av vara inköpt hos STHLM Musik, skall alltid kontakt med STHLM Musik tas innan varan återsändes. Vid garantiåberopan skall alltid faktura/kvitto finnas till hands. Kunden står för frakt till oss i samband med garanti.

Avvikelser från tekniska data
Vi reserverar oss för avvikelser i mått eller utseende från STHLM Musik webshops specifikationer. Avvikelserna är i så fall obetydliga och beror som regel på det snabba tekniska framåtskridandet i branschen.

Restnotering
Om varan tillfälligt är slut i vårt lager, restnoterar vi artikeln eller hela ordern i avvaktan på leveransmöjlighet. Så snart vi får varan sker omgående leverans. Vid förfrågan om restnoterade varor, kontakta info@sthlmmusik.se

Force majeure
Leveransförsening på grund av händelser utanför vår kontroll fritar oss från all skadeståndsskyldighet. Vi kan därför inte ansvara för köparens ev uppgörelser med tredje person i fråga om skadestånd för försenad eller felaktig leverans, fabrikationsfel etc om vi inte särskilt avtalat det.

Priser
STHLM Musiks priser är alltid angivna i svenska kronor inklusive moms om inget annat anges. STHLM Musik förbehåller sig rätten att justera priser beroende på omständigheter utanför vår kontroll. Priser på produkter i STHLM Musik sortiment finns på webshoppen, kundvagn respektive kassa.

Garanti
1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad. Inköpskvitto ska bifogas. Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. Delar som utsätts för slitage vid användning innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till önskad butik. I orderbekräftelsen finns en länk där du väljer önskad butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Våra butiker har öppet vardagar mellan kl. 11.00 och 18.00.